آموزش نقاشی کودکان

آموزش نقاشی برای کودکان

یکی از مهم ترین تفریحات و سرگرمی هایی که برای هر کودک در نظر گرفته می شود، نقاشی است، فرآیندی که شاید لازم باشد تا پدر و مادر در آن دخالت کرده و با آموزش های درست، مسیر بهتری را برای کودک خود ایجاد کنند. به طور کلی، همه هنرمندان، به ویژه کودکان، واقعیت را نقاشی نکرده، بلکه برداشت خود از حقیقت را به تصویر می کشند. از این رو روانشناسان معتقدند نقاشی می تواند شخصیت و تمایلات درونی هر انسانی به ویژه کودکان را بروز دهد. به همین منظور، متخصصان کودک پروری بر این باورند که اگر معنا و مفهوم نقاشی های کودکانه، به والدین آموزش داده شود، به آن ها کمک میکند تا شخصیت کودکان خود را بهتر شناسایی کنند. درک و فهم نقاشی های کودکان و چیزی که او می خواهد بیان کند، برای والدین و مربیان بسیار لازم هست، آن هم نه فقط به عنوان کنجکاوی خشک و خالی، بلکه به این علت که شناخت آن باعث بهتر شدن روابط بین بزرگسالان و کودکان می شود و به پیشرفت و تکامل کودک کمک شایانی می کند.

از این رو می توان در موقعیت مناسب و بدون تحمیل، از کودک خواست تا اشکال مختلفی مانند درخت، ابر، خانه، آدمک و بسیاری از اشکال دیگر را بر روی کاغذ کشیده تا بتوان تصورات ذهنی او را موشکافی کرد. در این میان، حضور مربی ای با تجربه و کار آزموده می تواند نقش بسیار پر رنگی در پرورش کودک ایفا کند. گالری نقاشی ابوالقاسمی با سابقه درخشان خود در حوزه آموزش نقاشی، هم اینک افتخار دارد تا اعلام کند، با در اختیار گرفتن برترین اساتید کشوری، آماده آموزش نقاشی برای کودکان در تمامی سنین خواهد بود.

تفسیر تصاویر نقاشی کودکان

همانطور که گفته شد، می توان در موقعیتی بدون فشار و استرس، به دور از تحمیل، از کودک خود خواست تا با به تصویر کشیده شدن اشکال، راهی به دنیای درون ذهن او پیدا کرد. اما این تصاویر چه هستند و چه معنایی خواهند داشت:

  1. شکل آدم

کودک وقتی که شکل آدمی را می کشد، گذشته از هر چیز شکل خود و یا درکی را که از بدن و تمایلاتش دارد، بیان میکند. در واقع بین برخی خطوط آدمک نقاشی شده و خصوصیات روانی و جسمی کودکی که آن را کشیده، ارتباط‌ های مشخصی وجود دارد. اگر آدمک در مجموع هماهنگ باشد، احتمال بسیاری وجود دارد که کودک کاملاً سازگار باشد. اگر برعکس آدمک مثلاً در اندازه‌ ای خیلی کوچک و یا در گوشه‌ ای از کاغذ کشیده شده باشد به معنای این هست که کودک خود را کم ارزش و از دیگران پایین تر می داند. اگر این کم بها دادن به خود، در چندین نقاشی کودک ادامه پیدا کرده باشد، نشانگر خجالتی بودن او است که ممکن هست تا حد تمایل به ناپدید شدن نیز پیش برود. در نقاشی فقدان دست و بازو نیز علامت کم بها دادن به خود و عدم امنیت هست.

زیرا دست و بازو که در نقاشی کشیده نشده‌ اند، همان ابزار هایی می باشند که امکان عمل در محیط پیرامون کودک را فراهم می ‌آورند. از طرفی کودکانی که خود را بالاتر از بقیه می دانند، آدمک هایی با اندازه بزرگ تعریف می کنند. این نوع نقاشی مخصوص کودکانی هست که اختلال دماغی دارند و یا بطور معمول کودکانی می باشند که زود رنج و حساس هستند و همیشه بر این باورند که مورد ظلم و ستم قرار گرفته‌ اند. وجود این نوع آدم ‌های بزرگ در نقاشی کودکان، آن ها را در قضاوت های شان آشتی ‌ناپذیر و سخت ‌جلوه می دهد.

  1. سر

معرف مرکز شخصیت و قدرت فکری و هوشی و عامل اصلی بازرسی فشارهای درونی هست. کودکان همیشه سرهای بزرگ ترسیم می کنند ولی اگر سر چندان بزرگ باشد، نشانگر آن هست که «من» کودک بیش از حد طبیعی هست.

  1. صورت

چون بسیار اهمیت دارد اغلب تنها کشیده می شود. کودکان پرخاشگر جزئیات آن را به حد اغراق ‌آمیزی بزرگ ترسیم می کنند، در حالی که کودکان خجالتی، جزئیات را از نظر می اندازند و فقط دایره صورت را ترسیم می کنند و به ندرت صورت را از نیمرخ می کشند.


همچنین در گالری ما خواهید آموخت:

آموزش سیاه قلم

آموزش نقاشی چهره


  1. دهان و دندان‌ ها

ممکن هست معنی نیاز به مواد غذایی را نمایان سازد و هم به معنی پرخاشگری باشد. لب ها که بسته باشند، نشان دهنده تنش و فشار هست و چانه، نماد قدرت مردانگی هست.

  1. چشم ها

دنیای درون نقاش و اجتماعی بودن وی را نشان می دهند. کودکان خردسال چشمها را با حالت‌ های درنده و وحشی می کشند.

  1. دستها و بازوها

که در دوران نخست زندگی کودک برای شناخت محیط اطراف بسیار به کار می رود، در مرحله بعدی به عنوان پیشرفت «من» و سازگاری اجتماعی به کار می آید. کودکان ضعیف و درون‌ گرا اغلب برای آدمک پا نمیگذارند و یا وی را به حالت نشسته نقاشی می کنند.

به طور کلی، تکنیک ها و روش های بسیار موثری وجود دارد تا والدین بتوانند با استفاده از آن ها، به ذهن و نا خود آگاه فرزندان شان نفوذ کنند. از طرفی کشیدن نقاشی به بچه ها کمک میکند تا استعداد و توانایی های خود را بروز داده و بتوان آن ها در مسیر درستی از زندگی جای داد. بنابراین، بهره گیری از یک استاد و راهنمای خوب می تواند تاثیرات بسیار خوبی در زندگی افراد بر جای بگذارد.

 

بهترین آموزشگاه نقاشی در کرج

نقاشی و طراحی یکی از شاخه‌های هنر تجسمی است که طرفداران زیادی پیدا کرده است و روز به روز به علاقه‌مندان آن اضافه می‌شود. اگر شما نیز علاقه‌مند به شروع فعالیت در زمینه نقاشی و طراحی هستید، بهتر است با شرکت در کلاس‌ها و ثبت نام در دوره‌های آموزشی، آن را به طور کاملاً اصولی و حرفه‌ای آموزش ببینید تا بتوانید از آن نهایت لذت را ببرید

آموزشگاه نقاشی ابوالقاسمی از  جمله آموزشگاه‌هایی است که هنرجویان را از مبتدی تا حرفه‌ای و با همه استعدادها و سطوح مختلف، آموزش می‌دهد. در این موسسه آموزش‌هایی در زمینه نقاشی‌های دکوراتیو، نقاشی سقفی و تدریس پتینه و ورق طلا ارائه می‌شود. در این گالری هنجویان می‌آموزند چگونه با ترکیب رنگ‌ها و طراحی در نقاشی سقفی، دکوراسیون خود را به بهترین شکل تغییر دهند. این آموزشگاه نقاشی در عظیمیه کرج واقع شده است که دارای اساتید مجربی برای آموزش هستند. در این آموزشگاه دوره‌های آموزش هنر‌های تجسمی، نقاشی سیاه قلم، موتیف و طرح سنگ و پتینه و ورق طلا برگزار می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این آموزشگاه که در کمتر آموزشگاهی می‌توان دید این است که برای هنرجویان سال‌های بالاتر بستری را فراهم می‌آورند که خود به طور مستقل بتوانند کسب درآمد کنند.

 

 

 

برچسب ها: نقاشی روی سقف, آموزش نقاشی , نقاشی کودکان, کودکان

آدرس گالری

کرج، بلوار طالقانی شمالی، نرسیده به میدان آزادگان، خیابان بخشداری، ساختمال مهدی، طبقه 4 پلاک 26

زمان فعالیت

شنبه - پنج شنبه +
9 AM -6 PM
جمعه +
10 AM - 3 PM

شماره تماس

Phone +
32211861-026
Mobile +
09121414301
Email +
info@abolghasemi.org

شبکه های مجازی

. . . .