آموزش طراحی اسکیس

طراحی اسکیس

اسکیس (در انگلیسی اسکچ و در زبان فرانسه اسکیس) به معنای طراحی سریع و بدون جزئیات از حالت کلی مدل است که در گذشته معمولا از آن جهت نمایش ایده اولیه یک نقاشی و یا یک مجسمه استفاده می شد. اما امروزه به عنوان یک شاخه ای مستقل هم پذیرفته خواهد شد. بسیاری از هنرمندان اسکچ را برای ثبت سریع لحظه ای و گذرا پس از تغییر بهره می برند. در این حالت معمولا هدف اصلی، ترسیم حالت و نمایش حس و حال کلی مدل بوده و به تناسبات توجه کمتری می شود. چه بسا که هنرمند اغراق هایی کاریکاتور گونه را نیز به طرح می افزاید. با توجه به اینکه سرعت و اغراق های ذهنی از ویژگی های اصلی طراحی اسکیس در نظر گرفته می شود اما معمولا این شکل از طراحی با استفاده از خصوص روان و یا اصطلاحا دست آزاد انجام می شود. در دوران رنسانس از اسکیس برای پیاده سازی ایده اولیه تابلو و یا مجسمه استفاده می شد اما در قرن های 18 و 19 و قبل از اختراع دوربین عکاسی، تبدیل به هنری مستقل شد که از آن برای ثبت رویداد ها و یا زندگی روزمره استفاده می شد. گالری نقاشی ابوالقاسمی، در میان خدمات بی شمار خود،  آموزش طراحی اسکیس را نیز در دستور کار قرار داده است.

سوژه اسکیس

تقریبا از هر سوژه ای می توان اسکیس کار کرد. این مورد بسته به انتخاب هنرمند و شاخه ای که در آن فعالیت می کند متفاوت است. مثلا اسکیس در معماری بیشتر حول محور طراحی از بنا، فضاهای معماری گونه و منظره می باشد. در مجسمه سازی، هنرمند بیشتر از فیگور اسکیس می زند و در نهایت در هنر نقاشی نیز طیف گسترده ای از موضوعات و به ویژه اسکیس چهره کار می شود. این نکته را باید به خاطر داشت که به کار بردن این تکنیک و استفاده از این سبک، نیاز مند تلاش و تمرین، تحت نظر استادی مجرب است. از این رو، اساتید حاضر در گالری نقاشی ابوالقاسمی، تلاش می کنند تا آموزش های لازم در این حوزه را به علاقه مندان و هنرجویان ارائه دهند.


همچنین در گالری ابوالقاسمی خواهید خواند:

آموزش نقاشی چهره

آموزش نقاشی دکوراتیو


ابزار و کاغذ اسکیس

باید اینطور گفت که با هر ابزاری می توان اسکیس زد، اما باید در هنگام اجرا، به دلیل سرعت اجرای کار و کوتاه بودن زمان، نمی توان از ابزار های متنوعی استفاده کرد. همین محدودیت در ابزار یکی از مهم ترین ویژگی های اسکیس است به نحوی که معمولا از ابزار هایی که امکان خطر کشیدن دارند مناسب تر هستند. مداد، یکی از رایج ترین ابزار های انجا اسکیس است و بعد از آن بیشتر از زغال، روان نویس و آب مرکب استفاده می شود. امروزه اما بیشتر هنرجویان از موبایل و تبلت نیز استفاده می کنند. اما کاغذ اسکیس به انتخاب طراح بستگی دارد ولی در کل از کاغذ های ارزان و کم بافتی مثل کاغذ کاهی یا پارس استفاده می شود. این مورد به دلیل صرفه جویی در هزینه و البته روانی حرکت ابزار بر روی این نمونه از کاغذ هاست که معمولا گرم پایین هستند. اما با این اوصاف، اسکیس پاستل می توانند بر روی مقواهای بافت دار هم انجام شوند. یک طراح برای به دست آوردن مهارت های لازم در این سبک، باید تعداد پر شماری طراحی سریع از موضوعات را انجام دهد تا توانایی هماهنگی و هارمونی کافی در ریتم خطوط و ساختار را به دست بیاورد.

بهترین گالری نقاشی در کرج 

نقاشی و طراحی یکی از شاخه‌های هنر تجسمی است که طرفداران زیادی پیدا کرده است و روز به روز به علاقه‌مندان آن اضافه می‌شود. اگر شما نیز علاقه‌مند به شروع فعالیت در زمینه نقاشی و طراحی هستید، بهتر است با شرکت در کلاس‌ها و ثبت نام در دوره‌های آموزشی، آن را به طور کاملاً اصولی و حرفه‌ای آموزش ببینید تا بتوانید از آن نهایت لذت را ببرید

این آموزشگاه نقاشی از جمله آموزشگاه‌هایی است که هنرجویان را از مبتدی تا حرفه‌ای و با همه استعدادها و سطوح مختلف، آموزش می‌دهد. در این موسسه آموزش‌هایی در زمینه نقاشی‌های دکوراتیو، نقاشی سقفی و تدریس پتینه و ورق طلا ارائه می‌شود. در این گالری هنجویان می‌آموزند چگونه با ترکیب رنگ‌ها و طراحی در نقاشی سقفی، دکوراسیون خود را به بهترین شکل تغییر دهند. این آموزشگاه نقاشی در کرج واقع شده است که دارای اساتید مجربی برای آموزش هستند. در این آموزشگاه دوره‌های آموزش هنر‌های تجسمی، نقاشی سیاه قلم، موتیف و طرح سنگ و پتینه و ورق طلا برگزار می‌شود. یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این آموزشگاه که در کمتر آموزشگاهی می‌توان دید این است که برای هنرجویان سال‌های بالاتر بستری را فراهم می‌آورند که خود به طور مستقل بتوانند کسب درآمد کنند.

برچسب ها: طراحی اسکیس

آدرس گالری

کرج، بلوار طالقانی شمالی، نرسیده به میدان آزادگان، خیابان بخشداری، ساختمال مهدی، طبقه 4 پلاک 26

زمان فعالیت

شنبه - پنج شنبه +
9 AM -6 PM
جمعه +
10 AM - 3 PM

شماره تماس

Phone +
32211861-026
Mobile +
09121414301
Email +
info@abolghasemi.org

شبکه های مجازی

. . . .